Τρίτη 4 Μαρτίου 2008

Τα "δεν ξέρω" μου

Τον τελευταίο καιρό έπιανα τον εαυτό μου να λέει συχνά το «δεν ξέρω». Πολύ όμως. Σε σημείο που είχα αρχίσει να ανησυχώ. Και να νιώθω αδυναμία που δεν ήξερα. Και εχθές άκουσα από ενα πρόσωπο που πολύ εκτιμώ και σέβομαι, να λέει σε μια κοπέλα. «Γιατι πρέπει να τα ξέρεις όλα? Ποιός σου το έχει επιβάλλει αυτό? Οτι ντε και σώνει πρέπει να ξέρεις. Πρόσεχε κούκλα μου γιατί αυτό ειναι μεγάλη σκλαβιά»

Το χαμόγελο βγήκε αβίαστα. Οχι ρε πούστη μου δεν ξέρω. Για πολλά δεν ξερω. Και προσπαθώ να μάθω, και μια το χάνω και μια το βρίσκω. Και είναι ωραίο να νιώθεις ότι κάνεις καινούρια βήματα. Σε όποια ηλικία και να είσαι. Και είναι ωραίο να αλλάζεις οπτικές γωνίες. Τα απόλυτα πράγματα δεν βοήθησαν κανέναν. Τουλάχιστον όχι εμένα. Και να αλλάζεις θέση είναι ωραίο. Όσο είμαι πίσω σου βλέπω μονο την πλάτη και φαντάζομαι και θυμώνω. Αν όμως σηκωθώ και έρθω μπροστά σου τότε θα δω ένα χαμογελαστό παιδί και μπορεί να μου αρέσει.

Σκέφτομαι ανθρώπους που έχω γνωρίσει και μου βγάζουν αυτό το «ξέρω πολλά εγώ, εμένα που με βλέπεις έχω περάσει...» και είναι πολλοί. Δεν με θυμώνουν, δεν πειράζει, δεν φταίνε αυτοί. Είναι που δεν ξέρουν!

Καλημέρες

7 σχόλια:

Φαίη είπε...

Δαγκώθηκα όταν το διάβασα τούτο δω... Καταλαβαίνεις γιατί. Από την άλλη, ανακουφίστηκα κιόλας, γιατί κι εμένα έχουν μαζευτεί πολλά τα "δεν ξέρω" και το ιδιοκαταναγκαστικό "θα μάθω!" με έχει κουράσει.

Ουφ! Ανάσα! :D

Kostas Skiadas είπε...

Κάτι έξ ίσου σημαντικό και ίσως σημαντικότερο από τις γνώσεις είναι ή κρίση. Να μπορεί δηλαδή να βγάλει κανείς σωστά συμπεράσματα με τις πληροφορίες πού έχει. Άς πούμε το παράδειγμα με το περίφημα ένστικτο πού το αναφέρουν οί γυναίκες όταν μιλούν για τις σχέσεις των δύο φύλων και πού συχνά αποδεικνύεται λάθος, επειδή ή πρώτη εντύπωση πού αποκομίζει κανείς για κάποιον δεν είναι πάντα και η σωστή. Όταν ο άλλος είναι άσσος στα λόγια και στις υποσχέσεις τότε το περίφημο ένστικτο πάει περίπατο.

Ανώνυμος είπε...

"...να αλλάζεις θέση είναι ωραίο".
Συμφωνώ και επιβάλλεται μέχρι να εδραιώσεις τη δική σου.
Γι αυτό λες συνέχεια δεν ξέρω. Ωραίο που το ψάχνεις, αλλά ο άλλος δε θέλει να ψάξει κάτι ρε αδερφέ!

"Όσο είμαι πίσω σου βλέπω μόνο την πλάτη και φαντάζομαι και θυμώνω".
Γιατί; Μπορεί να φανταστείς όπως εσύ το θες και να χαρείς γιατί...

"Αν όμως σηκωθώ και έρθω μπροστά σου τότε..." μπορεί και να δεις ένα κακομούτσουνο και όχι παιδί και μπορεί και να μη σου αρέσει.

Έχει διαφορά η κατάκτηση της γνώσης από τη "φαντασία".
Και σίγουρα η γνώση δε σχετίζεται με την ωραιοποιημένη φαντασία.

Η γνώση δεν είναι ωραία ή άσχημη. Είναι απλά του καθενός μας. Και ασφαλώς μπορεί να μην τη φτάσουμε ποτέ. Η προσπάθεια μετράει.

Να μην ξεχνάμε. "Εν οίδα ότι ουδέν οίδα".

Συνέχισε, μ'αρέσεις.
Μίνα

Ανώνυμος είπε...

k.s. μου,
όλοι μπορούμε να έχουμε κρίση που μάλλον εννοείς άποψη.
Δεν μπορούμε όμως να έχουμε ΟΡΘΗ κρίση αν δεν έχουμε ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ τη γνώση.

Το ένστικτο είναι πηγαίο. Η γνώση μας βοηθά να το εμπιστευόμαστε. Το θέμα είναι να το εξελίξουμε στο βαθμό που θα θέλαμε.
Μίνα

Lucia είπε...

Φαιη: πάρε μια βαθειά ανάσα και σκάσε ένα χαμόγελο στον καθρέπτη σου. Αρκετά έχουμε μαζέψει και καιρός να αρχίσουμε να αραιώνουμε λιγάκι.

K.S. Καλώς ήρθες. Συμφωνώ με την κρίση που λες. Δεν ξέρω πως την κατακτάς. Σκέφτομαι ότι ίσως μια καλή αρχη είναι να αφουγκράζεσαι τον εαυτό σου και το συναίσθημα σου.

Μινα μου: ναι μπορεί αν σηκωθώ από την θέση μου, να μην δω ένα παιδί χαμογελαστό, αλλά ένα κακομούτσουνο πλάσμα που μπορεί να μην μου αρέσει καθόλου. Και μπορεί να το έχω κάνει πολλές φορές στην ζωή μου και πάντα να βλέπω ένα κακομούτσουνο πράγμα. Συνήθως αυτό που λέμε οι περισσότεροι είναι, έλα μωρέ, δεν ξανασηκώνομαι αφού ξέρω τι θα δω. Θα δω ένα κακομούτσουνο πράγμα. Κρίμα δεν είναι όμως? Γιατί αμέσως κλείνεσαι.

Καλημέρες μικρή μου

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

Kαλησπέρα καλή μου Lucia
Θα σχολιάσω την υπέροχη σου ανάρτηση
με τα λόγια ενός Σοφού....

"Το να γνωρίζεις ότι δε γνωρίζεις,
ειναι η ΄ύψιστη σοφία.
Το να μη γνωρίζεις και να κάνεις
τον γνώστη,
ειναι μια ασθένεια.
Αν δεις αυτή την ασθένεια,
θα την ξεπεράσεις.
Ποιος ειναι ο Σοφός?
Αυτός που την είδε
και την ξεπέρασε"

Λαου Τζε


κοτσυφοφιλάκι
τσίου!!!

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

Καλό τριήμερο Lucia

Ελπίζω να εχεις φύγει για κάπου
με καλή παρέα

Να περνάς καλά!!!

τσίου!!!